سقف پلی‌کربنات استخر

سقف پلی‌کربنات استخر

سقف پلی‌کربنات استخر


سقف پلی‌کربنات استخر تهران

ورق‌های پلی کربنات به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، در مقایسه با سایر مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ورق‌ها زیبا و شیک هستند ، از فایبرگلاس‌ها قوی‌ترند ، اما از شیشه‌های سکوریت کمتر خطرناک هستند.

به دلیل اینکه پلی کربنات یکی از قوی‌ترین انواع پلاستیک است، وزن و بار زیادی را می‌تواند تحمل کند و همین باعث می‌شود که نشکن باشد . همچنین، قیمت مناسبی دارند و بنابراین برای استفاده در مکان‌هایی مانند سقف استخر، پارکینگ، روف‌گاردن، حیاط خلوت، و پاسیو مناسب هستند .

همچنین، در محیط‌های تجاری و گلخانه‌ای، این ورق‌ها محبوبیت خاصی دارند و در مکان‌هایی مانند رستوران، پاساژ، مجتمع‌های تفریحی ورزشی، و ایستگاه‌های اتوبوس، قطار و مترو استفاده می‌شوند . به دلیل ویژگی‌های خاصشان، این متریال مورد پسند مهندسین و مصرف‌کنندگان قرار دارد .

سقف‌های پلی کربنات استخر

دارای مزایای فراوانی هستند

1. به اندازه کافی قوی هستند و مقاومت در برابر 900 کیلوگرم بار توزیع شده در شعاع 1.5 متری را دارند، به این ترتیب برای استفاده در استخرها بسیار مناسب هستند.
2. مقاوم در برابر سرعت باد تا 230 کیلومتر/ساعت، بنابراین در محیط‌های بادخیز و آب و هوای نامساعد نیز قابل استفاده هستند.
3. فیلترهای UV آنها تمام اشعه‌های مضر UV را مسدود می‌کنند که از تجزیه مواد شیمیایی استخر جلوگیری می‌کنند و از آفتاب سوختگی یا از دست دادن رنگ وسایل جلوگیری می‌کنند.
4. سبک وزن هستند و باعث می‌شوند فرایند حمل و نصب آنها آسان شود. این امر همراه با هزینه کمتر برای حمل و نقل می‌شود.
5. دارای گزینه‌های قابل تنظیم هستند و به راحتی می‌توانید آنها را شخصی سازی و سفارشی کنید و با توجه به نیازهای خاص خود، ساخته شوند.
6. با استفاده از این نوع از سقف ، برگ درختان و دیگر آلاینده‌ها به محیط استخر وارد نمی‌شوند، بنابراین آب استخرتان تمیز می‌ماند.

نحوه و نصب اجرا سقف

برای نصب و اجرای سقف از جنس پلی کربنات، ابتدا باید چارچوب یا سازه ای که قرار است پلی کربنات روی آن نصب شود را آماده کنید. سپس می‌توانید به روشی پلی‌کربنات را بر روی این چارچوب نصب کنید.

برای نصب پلی کربنات، ابتدا ورق‌های پلی کربنات را بریده و به اندازه‌ای که لازم است بچینید. سپس این ورق‌ها را با استفاده از پیچ و مهره به چارچوب یا سازه مورد نظر محکم کنید.

یکی از نکات مهم در نصب پلی کربنات، اطمینان از این است که ورق‌ها به طور صحیح نصب شوند تا هیچ نقطه‌ای از سقف باز نمانده و به همین دلیل اجرای دقیق آن می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. همچنین مطمئن شوید که پیچ‌ها به طور منظم و به فاصله مناسبی از یکدیگر در ورق‌ها قرار می‌گیرند تا پلی کربنات به درستی و بدون تنش نصب شود.

این روش‌ها می‌تواند برای اجرای سقف پلی کربنات در هر نوع متراژ و برای هر نوع چارچوب مورد استفاده قرار گیرد.

انتخاب ورق پلی‌کربنات

انتخاب ورق پلی کربنات مناسب بستگی به تعداد عوامل دارد از جمله:

۱. تحمل فشار: نیاز است که تحمل فشار محیط نصب را مد نظر داشته باشید. برخی از ورق‌های پلی کربنات برای اماکنی با باراندازی‌های بالا و فشارهای خاص طراحی شده‌اند.

۲. مقاومت در برابر حرارت و آفتاب: اگر محل نصب در معرض تابش مستقیم آفتاب است، ورق‌های با مقاومت بالا در برابر حرارت و UV مناسب هستند.

۳. ضخامت ورق: ضخامت ورق هم می‌تواند بر اینکه ورق چه‌قدر محکم و مقاوم است، تأثیر بگذارد.

۴. ابعاد و اندازه‌ی ورق: ابعاد مختلفی برای ورق پلی کربنات وجود دارد که بیشتر ورق‌ها به صورت ورق‌های استاندارد به فروش می‌رسند.

بهترین راه برای انتخاب ورق پلی کربنات مناسب، مشاوره با فروشندگان متخصص یا مشاوران تخصصی است. این افراد می‌توانند با توجه به نیازهای خاص شما و شرایط نصب، ورق مناسب را پیشنهاد دهند.

پلی‌کربنات متریالی مناسب

استفاده از یک پوشش برای استخر خود می‌تواند بسیار مفید باشد. سقف استخر پلی‌کربنات یک گزینه عالی برای این منظور است. این نوع سقف ترکیبی از پلی‌کربنات، یک مواد پلاستیکی مقاوم و شفاف است که به طور ویژه برای مصارف مختلف ساختمانی و استخرهای ورزشی طراحی شده است.

سقف استخر پلی‌کربنات مزایای زیادی دارد، از جمله:
 شفافیت: این نوع سقف به آبکشی نور خورشید اجازه می‌دهد که به استخر برسد و محیطی روشن و دلپذیر ایجاد کند.
مقاومت: پلی‌کربنات مقاوم در برابر ضربه‌ها و شکستگی است و از این جهت برای استخرهای خانگی بسیار مناسب است.
 سبکی: این سقف بسیار سبک است که نصب آن را آسانتر می‌کند.
انعطاف‌پذیری: پلی‌کربنات به راحتی می‌تواند به اشکال و اندازه‌های مختلف تنظیم شود.

با در نظر گرفتن این موارد، انتخاب یک سقف استخر پلی‌کربنات با توجه به محیط و طراحی استخر خانگی شما می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

انواع ورق‌های پلی کربنات

1. ورق‌های تخت: این نوع ورق‌ها دارای سطح صاف و تخت هستند، برای استفاده در پروژه‌هایی که نیاز به سطح صاف و بدون طرح دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
2. ورق‌های طرح دار: این ورق‌ها دارای طرح‌های مختلفی بر روی سطح خود هستند، برای ایجاد جلوه‌های زیبا و دکوراتیو در پروژه‌ها مانند نمای خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شوند.
3. ورق‌های دوجداره: این نوع ورق‌ها دارای دو لایه پلی‌کربنات هستند که بین دو لایه فضای خالی وجود دارد، این نوع ورق‌ها برای ایجاد عایق حرارتی و صوتی مناسب در برخی از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
4. ورق‌های موج‌دار: این ورق‌ها دارای سطحی با طرح موج‌دار هستند، برای استفاده در پروژه‌هایی مانند پوشش های سقفی، انواع پوشش های حفاظتی از اپوکسی و آب مانند استخرها، یا شیبهای ساختمان استفاده می‌شود.
5. طرح سفال: این نوع طرح بر روی ورق‌های پلی‌کربنات به شکل‌هایی مانند سنتی تخت‌سفال یا موجدار سفال ایجاد می‌شود، این طرح‌ها برای ایجاد زیبایی و انطباق با طرح‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در کل، ورق‌های پلی‌کربنات به عنوان یک جایگزین سبک‌تر، مقاوم‌تر، شفافتر و با قابلیت‌های حرارتی و صوتی مطلوب، در صنایع مختلف برای مقاصد مختلفی از جمله سقف‌ها، بدنه‌ها و پوشش‌های حفاظتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اطلاعات پایانی

سقف استخر پلی کربنات می‌تواند بسته به اندازه محوطه و انتخاب شما، در انتهای دورتر یا فقط در قسمت بالای استخر نصب شود. این سقف‌ها در طرح‌ها و سبک‌های مختلف در دسترس هستند، اما تصمیم نهایی بر عهده کاربر نهایی است که می‌بایست طراحی محوطه را سازگار با بقیه بخش‌ها تعیین کند.

برای محوطه‌های کم ارتفاع، توصیه می‌شود که گزینه‌ای را انتخاب کنید که بر روی سطح به صورت کشویی حرکت کنند. این انتخاب به دلیل فضای کمتر برای باز و بسته کردن درب مناسب خواهد بود.

در مقابل، برای محوطه‌های مرتفع، می‌توانید سقف را در انتهای دور استخر نصب کرده و درب باید به سمت بیرون باز شود. همچنین، درب باید دارای یک مکانیزم قفل مناسب باشد که دارای تکنولوژی قفل کودک باشد، به این معنی که بچه‌ها نتوانند به راحتی آنها را باز کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *